Sales & Marketing consultancy services

Waarom beroep doen op een sales & marketing consultant?

U moet uw bedrijfsstrategie opstellen of aanpassen? Worstelt u met uw marketingmix? Wilt u uw verkoopproces of uw verkoopprestaties verbeteren?

Waar kan ik bijdragen in sales & marketing

Sales and marketing ar consutlancy

Verkoopstrategie consulting

  • Definiëren en implementeren van de commerciële strategie
  • Definiëren en implementeren van de marketingmix voor een succesvolle “go to market” (inclusief sociaal media)
  • Definiëren en implementeren van verkoopkanalen
  • Internalisering / outsourcing van het verkoopteam
ideas and success with AR consultancy

Verkoopproces

  • Definiëren en implementeren van een verkoopproces
  • Definiëren en implementeren van een verkooptrechter (sales funnel)
  • Optimalisatie van het traject van de klant (“customer journey”)
  • Afstemming van verkoopproces en CRM
  • Verkoopmateriaal
Sales and marketing Ar consultancy

Commerciële prestaties

  • Herziening van het verkoopproces om de resultaten te verhogen
    • Genereren en kwalificeren van leads
    • Beheer van de verkoopopportuniteiten
    • Omvormen van opportuniteiten naar verkoop
    • Verhogen van kansen om een verkoop te sluiten
  • Beheer van de verkoopcyclus in termen van duur en conversieratio
  • Inspanningsbeheer (inspanningen vs resultaten)
AR Consultancy Marketing

Sales management consulting

  • Rollen en verantwoordelijkheden van elk lid van het verkoopteam bepalen
  • Evaluatie van de verkoopmedewerkers
  • Hulp bij werving
  • Coaching van de medewerkers

« Ben ik klaar om te verkopen ? »

U helpen uw verkoop- en marketingstrategie om te zetten in omzet

Voor elke verkoop- en marketingafdeling is waarde creëren door een strategie om te zetten in omzet een doel op zich. Helaas is het meestal gemakkelijker gezegd dan gedaan. De uitdagingen om dit te bereiken zijn inderdaad talrijk.

1

De eerste betreft de marketingfase (go to market) en de marketingmix. Het refereert naar de vraag “Ben ik klaar om te verkopen? “.

2

De volgende uitdaging is om zijn suspects te vinden, die evolueren naar prospecten met de bedoeling ze om te zetten in klanten.

3

Daarbovenop komt de uitdaging van de digitalisering van de economie, die onvermijdelijk de verkoop beïnvloedt en deze laat evolueren (zowel in termen van technieken als relatie met prospecten en klanten

4

Verkoopmanagement is ook aan het evolueren. Het maakt nu deel uit van een globale aanpak inclusief communicatie, marketing en beheer van data (big data). Het management van verkooppersoneel verandert ook, waarvoor nieuwe vaardigheden vereist zijn.

Al meer dan 25 jaar actief in verkoop en marketing, beheer ik al deze aspecten, zowel op theoretisch niveau (bijvoorbeeld 4 P, 4 C, 7 P of 7 C, modellen MEDDIC of AMPERE, AIDA, ABC, PDP voor verkopers en veel meer) als op praktisch niveau. Ik kan u helpen om uw inspanningen beter te focussen, uw verkoopproces te verbeteren, uw bestaande verkoopkanalen te beheren of nieuwe te openen, uw verkooptrechter te verbeteren, nieuwe verkopers te werven of te evalueren, interne of uitbestede verkoopteams te beheren, nieuwe producten te lanceren …

Staat u voor een specifiek probleem? Heeft u een project of specifieke plannen in gedachten? Wilt u meer weten?

Contacteer ons

    Door dit formulier in te dienen, stemt u ermee in dat AR Consultancy de verzamelde informatie onthoudt en gebruikt om uw aanvraag te verwerken. Als u meer wilt weten over ons privacybeleid, vindt u dit hier